وبگو | آموزش منوي کشويي با ul li و css


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 76
نویسنده : H O S S E I N I

 حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِیمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ زَیْدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه‌السلام الْحَسَنِیُّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى سَیِّدِی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه‌السلام وَ أَنَا أُرِیدُ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ الْقَائِمِ أَ هُوَ الْمَهْدِیُّ أَوْ غَیْرُهُ فَابْتَدَأَنِی فَقَالَ لِی یَا أَبَا الْقَاسِمِ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا هُوَ الْمَهْدِیُّ الَّذِی‏ یَجِبُ‏ أَنْ‏ یُنْتَظَرَ فِی غَیْبَتِهِ وَ یُطَاعَ فِی ظُهُورِهِ وَ هُوَ الثَّالِثُ مِنْ وُلْدِی وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً ص بِالنُّبُوَّهِ وَ خَصَّنَا بِالْإِمَامَهِ إِنَّهُ لَوْ لَمْ یَبْقَ مِنَ الدُّنْیَا إِلَّا یَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ الْیَوْمَ حَتَّى یَخْرُجَ فِیهِ فَیَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَیُصْلِحُ لَهُ أَمْرَهُ فِی لَیْلَهٍ کَمَا أَصْلَحَ أَمْرَ کَلِیمِهِ مُوسَى علیه‌السلام إِذْ ذَهَبَ لِیَقْتَبِسَ لِأَهْلِهِ نَاراً فَرَجَعَ وَ هُوَ رَسُولٌ نَبِیٌّ ثُمَّ قَالَ علیه‌السلام أَفْضَلُ أَعْمَالِ شِیعَتِنَا انْتِظَارُ الْفَرَجِ. 

از عبدالعظیم حسنى نقل شده است که گفت: «بر مولایم محمدبن‌على علیهماالسلام (امام جواد) وارد شدم، درحالی‌که قصدم این بود از ایشان در مورد قائم سؤال کنم و بپرسم که آیا او همان مهدى است یا غیر از مهدى کس دیگرى امام قائم است؟ قبل از اینکه من لب به سخن باز کنم، فرمود: «یا اباالقاسم! قائم ما همان مهدى است که باید در زمان غیبت منتظر او بود و پس از ظهور به فرمانش گردن نهاد و او سومین فرزند از نسل من است. سوگند به خدایى که محمد را به پیامبرى برگزید و امامت را مخصوص ما اهل‌بیت قرار داد، اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‏قدر طولانى خواهد کرد تا اینکه او خروج کند. پس او زمین را از عدل و داد پُر خواهد کرد همان‌گونه که از ظلم و جور پُر شده است. و خداوند در یک شب کار او را درست خواهد کرد [و اسباب فرجش را مهیا خواهد نمود]، چنانکه کار موسی را اصلاح کرد زمانی‌که براى گرفتن قطعه‏اى آتش و گرم‌کردن خانواده‌‏اش از آنها جدا شد، اما در حالى به‌سوى آنها برگشت که به پیامبرى و نبوت رسیده بود». سپس امام علیه‌السلام فرمود: «ارزشمندترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است».



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: احادیث مهدوی , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 142
نویسنده : H O S S E I N I
لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان

 

 

۱. عن أمیر المؤمنین علیه‌السلام -فى حدیث طویل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّه قائم للّه بحجّه: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بیّناته».

از امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را می‌شناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجت‌هاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود».

۲. و عن أبى عبد اللّه- جعفر بن محمّد- عن آبائه عن علىّ علیه السّلام أنّه قال فى خطبه له على منبر الکوفه: «أللّهمّ! إنّه لا بدّ لأرضک من حجّه لک على خلقک، یهدیهم الى دینک‏و یعلّمهم علمک؛ لئلا تبطل حجّتک، و لا یضلّ أتباع أولیائک بعد إذ هدیتهم؛ إمّا ظاهر لیس بالمطاع؛ و أمّا مکتتم و مترقب. فان غاب عن النّاس شخصه فى حال هدنتهم، فإنّ علمه و آدابه فى قلوب المؤمنین منبثّه، فهم بها عاملون.» 

از امام جعفر صادق علیه‌السّلام از پدران بزرگوارش از على علیه‌السلام در خطبه‌‏اى که بر منبر کوفه ایراد فرموده است، نقل شده است: «پروردگارا! همانا که اهل زمین را از داشتن حجتى از ناحیه تو که آنان را به دین تو هدایت کند و علم الهى را به ایشان‏ بیاموزد، گریزى نیست تا حجتت از بین نرود و پیروان اولیائت بعد از اینکه [به‌وسیله پیامبران] هدایتشان کردى، گمراه نشوند. [این حجت تو] یا در میان مردم ظاهر و براى آنان آشناست، امّا از او اطاعت نمی‌کنند؛ یا از دید مردم پنهان و منتظر زمان ظهور است. پس اگر وجود حجت در زمانى که مردم در صلح [بر فساد] هستند از نظر آنان غایب باشد، دانش و منش او به دلهاى مؤمنین می‌رسد و ایشان به آن عمل می‌کنند».

۳. و عن أبى عبداللّه علیه السّلام- فى حدیث- انّ أمیرالمؤمنین علیه السّلام قال: «اعلموا أنّ الأرض لا تخلو من حجّه للّه عزّوجلّ، و لکن اللّه سیعمى خلقه عنها بظلمهم و جهلهم، و لو خلت الأرض ساعه واحده من حجه للّه، ساخت بأهلها؛ و لکن الحجّه تعرف النّاس و لا یعرفونها، کما کان یوسف یعرف النّاس و هم له منکرون». 

امام صادق علیه‌السّلام از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل مى‏‌فرماید که فرمود: «بدانید که زمین از حجت خداى عزّوجلّ خالى نمی‌ماند، اما به‌واسطه ستمگری‌ها و جهالت‌هاى مردم، خداوند دیدگانشان را از مشاهده او فرو می‌بندد و اگر زمین لحظه‌‏اى از حجت خدا خالى باشد، ساکنانش را در خود فرو خواهد برد. اما حجت خدا مردم را مى‏‌شناسد، ولى مردم او را نمى‏‌شناسند؛ همان‌گونه که حضرت یوسف مردم (برادرانش) را مى‌‏شناخت و آنها او را نشناختند».

منبع: (اثبات‌الهداه، ج‏۵، ص۷۷) / (اثبات‌الهداه، ج‏۵، ص۷۸) / (إثبات الهداه بالنصوص و المعجزات، ج‏۵، ص۱۵۴)

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 60
نویسنده : H O S S E I N I
دلالت حدیث ثقلین بر وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: «انّی تارک فیکم خلیفتین کتاب الله حبل ممدود ما بین السماء و الارض، و عترتی اهل بیتی، و انهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض»؛ « همانا من دو جانشین را در میان شما میگذارم: کتاب خدا، ریسمان کشیده شد مابین آسمان و زمین یا مابین آسمان تا زمین، و عترتم اهل بیتم، و همانا این دو از یکدیگر جدا نمیشوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند».
در این حدیث پیامبر اکرم صلوات الله می فرمایند: «کتاب و عترتم تا قیامت از یکدیگر جدا نمی شوند»، مطابق این گفتار اگر زمانی عدلِ کتاب که همان عترت است در روی زمین نباشد لازم می آید که این دو از یکدیگر جدا شده باشند، و این با ظاهر حدیث مخالف است.
ابن حجر مکّی میگوید: «در احادیثی که سفارش به اهل بیت علیهم اسلام شده به این نکته اشاره دارد که تا روز قیامت زمین خالی از اهل بیتی که اهلیّت هدایت دارند نخواهد بود، همانگونه که کتاب عزیز چنین است. و لذا اهل بیت علیهم السلام امان برای اهل زمین معرفی شده اند. و نیز در روایات آمده است: «درهر قوم و دسته ای عدولی از اهل بیت من است».
حافظ سمهودی میگوید: از این حدیث «ثقلین» استفاده می شود که هر زمان باید فردی از اهل بیت که سزاوار تمسک به اوست تا روز قیامت موجود باشد. تا امر به تمسکی که در روایت به آنها شده معنا پیدا کند، همانگونه که کتاب عزیز چنین است، و لذا اهل بیت امان اهل زمین معرفی شده اند که هر گاه از روی زمین بروند زمین نیز نابود خواهد شد. همین معنا از علامه مناوی در شرح جامع الصغیر سیوطی رسیده است.
نتیجه اینکه از حدیث ثقلین که مورد اتفاق بین شیعه و سنی بوده و از احادیث متواثر است به خوبی استفاده می شود که در هر زمان، امام معصومی از عترت پیامبر و اهل بیت معصوم علیهم السلام او باید موجود باشد، امامی که اهلیّت برای اقتدا و تمسک را داشته باشد، کسی که خود به هدایت مطلق رسیده و از ضلالت به دور است و لذا می تواند دیگران را نیز به هدایت رسانده و از مطلق ضلالت و گمراهی دور کند. چنین شخصی در این زمان غیر از حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف نیست.
منبع: مسند احمد، ج ۵، ص ۱۸۱ /صواق المحرقه، ص ۹۰ /جواهر العقدین /فیض القدیر، ج ۳، ص ۱۵

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: دلالت حدیث ثقلین بر وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 58
نویسنده : H O S S E I N I
بقیه الله از نسل پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است

 و عن النّبىّ صلّى‌اللّه‌علیه‌و‌آله فى حدیث قدسىّ طویل: «انّ اللّه عزّ و جلّ قال لنبیّه صلّى اللّه علیه و اله: قد جعلت علیّا وزیرک و خلیفتک من بعدک على أهلیک و امّتک، و أعطیتک اذا خرج من صلبک أحد عشر مهدیّا، کلّهم من ذرّیتک، من البکر البتول، آخر رجل منهم یصلّى خلفه عیسى بن مریم، یملأ الأرض عدلا کما ملئت جورا و ظلما، انجى به من الهلکه و اهدى به من الضّلاله، و أبرء به الأعمى و أشفى به المریض.»

از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در بخشى از یک حدیث قدسى طولانى چنین نقل شده است: «خداى عزوجل به پیامبر خود صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: من على علیه السلام را وزیر و در بین اهل‌بیت و امتت جانشین بعد از تو قرار دادم، و از نسلت، از طریق زهراى بتول یازده جانشینِ هدایت‌شده به تو عنایت کردم که آخرین آنها مردى است که عیسى‌بن‌مریم به امامت او نماز گزارد، او زمین را همان‌گونه که از ستم پر شده است از عدالت سرشار خواهد کرد، به دست او [انسانها را] از هلاکت نجات بخشم و [گمراهان را] به راه راست هدایت کنم. به دست او دیده کوران باز کنم و بیماران را شفا دهم».

۲٫ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ علیه‌السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله‏ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ‏ النَّاسَ‏ عَلَى‏ مِلَّتِی‏ وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَى کِتَابِ رَبِّی عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ أَطَاعَهُ فَقَدْ أَطَاعَنِی وَ مَنْ عَصَاهُ فَقَدْ عَصَانِی وَ مَنْ أَنْکَرَهُ فِی غَیْبَتِهِ فَقَدْ أَنْکَرَنِی وَ مَنْ کَذَّبَهُ فَقَدْ کَذَّبَنِی وَ مَنْ صَدَّقَهُ فَقَدْ صَدَّقَنِی إِلَى اللَّهِ أَشْکُو الْمُکَذِّبِینَ لِی فِی أَمْرِهِ وَ الْجَاحِدِینَ لِقَوْلِی فِی شَأْنِهِ وَ الْمُضِلِّینَ لِأُمَّتِی عَنْ طَرِیقَتِهِ‏ وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُون‏.



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: بقیه الله از نسل پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 2163
نویسنده : H O S S E I N I

نیروی جوانی پایدار| چرا امام زمان(ع) پیر نمی‌شود؟

عکس پروفایل زنده ام به عشق صاحب الزمان
یکی از خصوصیّات و اوصاف امام عصر‌(ع) این است که به مرور روزگار، پیری و کهولت در آن حضرت ظاهر نشود و باید هم این‌طور باشد؛ زیرا با سنّ زیاد اگر کهولت‌آور و پیری‌زا باشد آن حضرت نخواهد توانست مصدر آن‌همه اصلاحات و اقدامات و فعالیّت‌های بزرگ اصلاحی گردد.

بخش سوّم؛ پیرامون طول عمر حضرت ولی عصر(ع)| ۵

 

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: نیروی جوانی پایدار| چرا امام زمان(ع) پیر نمی‌شود؟ , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 57
نویسنده : H O S S E I N I

نتایج تحقیق و مطالعات علمی درباره طول عمر| چرا عمر انسان محدود است؟

عکس نوشته یا امام زمان
در امکان عقلی عمر جاودان هیچ شبهه و شکّی نیست و گمان نمی‌رود کسی تا حال امکان عقلی آن را ردّ کرده باشد، یعنی عمر جاوید را برای بشر محال دانسته باشد.

بخش سوّم؛ پیرامون طول عمر حضرت ولی عصر(ع)| ۴

عمر جاودان

امکان عمر جاودان مسئله‌ای است که همواره مورد توجّه بشر بوده و فحص و کنجکاوی و مطالعه در اطراف آن جریان داشته است.

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: نتایج تحقیق و مطالعات علمی درباره طول عمر| چرا عمر انسان محدود است؟ , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 80
نویسنده : H O S S E I N I
پیرامون شخصیّت، زندگانی، غیبت و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) | ۲۲

بقای نیروی جوانی معمّرین

مقصود ما از نقل این نظرات اثبات امکان مطلق طول عمر بدون کهولت و پیری است تا کسانی که در ایمان کم مایه‌اند، آن را بعید و غریب ندانند و اگرنه، ما در طول عمر امام‌(ع) و بقای نیروی جوانی آن حضرت به قدرت و توانایی خدا و اخبار پیغمبر و اوصیای او(ع) اعتماد و اتّکا داریم و آن را محکم‌ترین دلیل می‌دانیم...

بخش سوّم؛ پیرامون طول عمر حضرت ولی عصر(ع)| ۶


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 63
نویسنده : H O S S E I N I
پیرامون شخصیّت، زندگانی، غیبت و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) | ۲۳

سرگذشت و  اسامی برخی از  معمّرین

السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی (عج)
این‌همه نقل‌های تاریخی بی‌مأخذ و مجهول نمی‌باشد و برای عمر بشر حدّ و مرز معیّنی نیست و تاریخ طولانی و پر از عجایب زندگی بشر معمّرین بی‌شمار دیده و در روی این زمین خیلی افراد بیش از حضرت ولیّ عصر‌(ع) عمر کرده‌اند.
 


:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: سرگذشت و اسامی برخی از معمّرین , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 92
نویسنده : H O S S E I N I
امام(ع) فرمود: او را نزد مادرش ببر تا به او سلام کند و به نزد من آور؛ پس او را نزد مادرش بردم، به مادرش سلام کرد، سپس او را برگرداندم در مجلس امام‌(ع) گذاردم. فرمود: ای عمّه روز هفتم که شد نزد ما بیا.

بخش چهارم؛ شرح چگونگی ولادت حضرت ولی عصر(ع) | ۱
 
چگونگی ولادت حضرت ولیّ ‌عصر(ع)

(به طور اختصار)

باید دانست که روایات و احادیثی که دلالت بر ولادت و وجود حضرت ولیّ عصر‌(ع) دارد بسیار است و ما در باب اوّل از فصل سوّم منتخب‌الاثر بیش از دویست روایت را در این موضوع نقل کرده‌ایم و سیّد علاّمه میر محمد‌صادق خاتون‌آبادی در کتاب اربعین می‌فرماید: در کتب معتبر شیعه بیش از هزار حدیث روایت شده در ولادت حضرت مهدی‌(ع) و غیبت او و آنکه امام دوازدهم و از نسل امام حسن عسکری‌(ع) است و اکثر آن احادیث مقرون به اعجاز است.
گزارش و تفصیلات ولادت سراسر برکت امام(ع)، در کتب معتبر و اخبار، مشروحاً بیان شده است؛ ازجمله این اخبار روایتی است که در ینابیع‌الموده، فاضل قندوزی[١] که از علمای اهل‌سنّت است و شیخ طوسی در کتاب الغیبه[٢] و شیوخ دیگر روایت کرده‌اند و شیخ صدوق در کتاب کمال‌الدین به سند صحیح و معتبر از جناب موسی بن محمد بن قاسم بن حمزة بن موسی بن جعفر(ع) از حضرت حکیمه خاتون دختر والامقام امام محمدتقی‌(ع) که از بانوان باعظمت و شخصیّت و فضیلت خاندان رسالت است، حدیث کرده است.[٣]


:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی ولادت حضرت ولی عصر(عج) , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 51
نویسنده : H O S S E I N I
شاید نخستین کسی که در صدد برآمد که احادیث ظهور مهدی‌(ع) را تضعیف کند و از عهده برنیامد، ابن‌خلدون مغربی باشد که در محیط افکار اموی و بغض اهل‌بیت(ع) در اطراف مسائل اسلامی بحث نمود.

بخش چهارم؛ شرح چگونگی ولادت حضرت ولی عصر(ع) | ۲

ولادت و امامت امام‌ مهدی(ع) ازنظر علما و مورّخین اهل‌سنّت


علاوه بر آنکه عموم علمای حدیث و تاریخ‌نگاران و صاحبان کتاب‌های تراجم شیعه اثنی‌عشری، واقعه ولادت آن حضرت را بر اساس مدارک و مصادر صحیح ثبت و ضبط کرده‌اند و در عصر پدر بزرگوارش و عصر غیبت صغری و

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: عقیده به ظهور مهدی‌(ع)، عقیده شیعی است یا اسلامی؟ , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 41
نویسنده : H O S S E I N I

عقیده به ظهور مهدی‌(ع) و قیام مدّعیان مهدویّت

ذکر نام امام مهدی(ع)
حقّ، صلح، عدالت، امانت و صداقت، فرهنگ و تعلیم‌ و تربیت، ترقّی و تجدّد، دین و مذهب، آزادی، دموکراسی، برقراری نظم و حکومت قانون و صدها مفاهیم دیگر از این رقم مورد سوءاستفاده و دستبرد سودپرستان و سیاستمداران بوده و هست...

عقیده به ظهور مهدی‌(ع) و قیام مدّعیان مهدویّت


بعضی مانند احمد امین مصری و طنطاوی، انقلابات و شورش‌هایی را که متمهّدیان برپا کرده و سبب ضعف مسلمانان و جنگ و خون‌ریزی شده پیش کشیده و عقیده به ظهور مهدی‌(ع) را علّت بروز این حوادث و اختلاف و تفرقه شمرده و
 


:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: عقیده به ظهور مهدی‌(ع) و قیام مدّعیان مهدویّت , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 59
نویسنده : H O S S E I N I

تأثیر عقیده به ظهور مهدی‌(ع) در اخلاق

ایمان به ظهور مهدی‌(ع) هم مثل سایر عقاید اسلامی باید قدر مشترک و وسیله اتّحاد باشد. شما مقصّر هستید؛ زیرا موضوعی را که امّت بر آن اتّحاد و اتّفاق دارند و اعتبار
مدارک و مآخذ آن از بسیاری از عقاید و مسائل اسلامی قوی‌تر است انکار می‌کنید و اختلاف و تفرقه ایجاد می‌نمایید.


:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: تأثیر عقیده به ظهور مهدی‌(ع) در اخلاق , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 73
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت ۳8 – آیه 83 آل عمران

أَ فَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ (83)

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 69
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت ۳9 – آیه 86 سوره هود

مهدی در قرآن  0295

 

برگزیده تفسیر نمونه :

بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيرٌْ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَ مَا أَنَا عَلَيْكُم بحَِفِيظٍ  – 86

سر انجام به آنها گوشزد كرد كه افزايش ثروت- ثروتى كه از راه ظلم و ستم و استثمار ديگران به دست آيد- سبب بى‏نيازى شما نخواهد بود، بلكه «سرمايه حلالى كه براى شما باقى مى‏ماند (هر چند كم و اندك باشد) اگر ايمان به خدا و دستوراتش داشته باشيد بهتر است» (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ).

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت در قرآن – قسمت ۳9 – آیه 86 سوره هود , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 72
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت 40 – آیه 105 سوره انبیا

 

مهدی در قرآن  0276

تفسیر احسن الحدیث :

105- وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ از اين آيات و ما بعد آن منافع ايمان و مضارّ كفر در دنيا بيان مى‏ شود، آنچه در آيات قبلى گفته شد راجع به عالم آخرت بود.

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 63
نویسنده : H O S S E I N I
مهدویت در قرآن – قسمت 41 – آیه 151 سوره طه

مهدویت در قرآن – قسمت 41 – آیه 151 سوره طه

مهدی در قرآن  0315

اطیب البیان فی تفسیر القرآن :

وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلى‏ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً (115)

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت در قرآن – قسمت 41 – آیه 151 سوره طه , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 50
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت 42 – آیه 153سوره اعراف

اطیب البیان فی تفسیر القرآن:

سوره الأعراف (7): آيه 159

وَ مِنْ قَوْمِ مُوسى‏ أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ يَعْدِلُونَ (159)

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 49
نویسنده : H O S S E I N I

وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً (۳۳)

مهدی در قرآن  0338

 

اطیب البیان فی تسیر : 

وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً (۳۳)

و نکشید نفسى را که خداوند حرام فرموده قتل او را مگر آنکه قتل او بحق و امر الهى باشد و کسى که مظلومى را بکشد پس بتحقیق ما قرار دادیم و جعل فرمودیم از براى ولى مقتول سلطه بر قاتل پس اسراف نکند در قتل محققا آن مقتول منصور است خداوند براى او ناصر قرار داده وَ لا تَقْتُلُوا خطاب بجمیع مکلفین است النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ قتل مؤمن و مسلم و اهل ذمه که بشرائط ذمه عمل کنند و کفار مشرکین که تحت معاهده باشند یا در امان مسلم باشند یا در حرم که تمام اینها حرام است «إِلَّا بِالْحَقِّ» یا مشرک یا کافر یا منافق یا مرتکب زناى با محارم یا زناى محصنه یا مرتد یا قاتل یا مرتکب لواط یا دفع کسى که قاصد قتل طرف هست و غیر اینها که محکوم بقتل هستند.

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت در قرآن – قسمت ۴۶ – آیه ۳۳ سوره اسرا , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 65
نویسنده : H O S S E I N I

علمی بودن ایدئولوژی شیعه

تشیّع یک تفکر اصیل اسلامی است که ازطرف شخص پیامبر (ص) مطرح شده بود و هرکس می‌تواند این معنا را از مطالب موجود در نهج‌البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین (ع) هم استفاده کند.

بخش اوّل: تشیّع | ۴


 
۴) مذهب شیعه پیش از امام صادق(ع)


آیا مذهب شیعه در فرمایشات پیشوایان دینی پیش از امام صادق (ع) نیز مورد بحث قرار گرفته است؟

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: علمی بودن ایدئولوژی شیعه , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 100
نویسنده : H O S S E I N I
شرح دعای اللّهمّ عَرّفنی نفسک | ۷

اقسام ضلالت و هدایت

ضلالت و هدایت در علوم عملی و فقه به احکام شرعی است. بدیهی است که ضلالت و هدایت در هر دو قسم، مراتب و درجاتی دارد و به‌حسب موارد است؛ یعنی ممکن است شخصی در موردی حتی نسبت به یک حکم استحبابی یا کراهتی گمراه باشد و در موارد دیگر هدایت یافته باشد.

بخش اوّل؛ لغات دعا | ۶
 ۷. ضلال و ضلالت

عدول از راه راست و منحرف شدن از آن؛ خواه کم باشد یا زیاد و خواه عمدی باشد یا قهری، «ضلالت» است و ضد آن «هدایت» می‌باشد، و هریک از ضلالت و هدایت بر دو قسم است:

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: اقسام ضلالت و هدایت , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 68
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت ۴۴ – تفسیر آیه ۱۸ سبا

«وَ جَعَلْنا بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ الْقُرَى الَّتی‏ بارَکْنا فیها قُرىً ظاهِرَهً وَ قَدَّرْنا فیهَا السَّیْرَ سیرُوا فیها لَیالِیَ وَ أَیَّاماً آمِنین»‏

مهدی در قرآن  0333

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت در قرآن – قسمت ۴۴ – تفسیر آیه ۱۸ سبا , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 70
نویسنده : H O S S E I N I

مهدویت در قرآن – قسمت ۴۳ – آیه ۱۵۹ سوره نسا

وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلاَّ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَهِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهِیداً (۱۵۹)

مهدی در قرآن  0322

 

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) , مهدویت در قرآن – قسمت ۴۳ – آیه ۱۵۹ سوره نسا ,
تاریخ :
بازدید : 58
نویسنده : H O S S E I N I
مهدویت در قرآن – قسمت ۴۶ – آیه ۳۳ سوره اسرا

مهدویت در قرآن – قسمت ۴۶ – آیه ۳۳ سوره اسرا

وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً (۳۳)

مهدی در قرآن  0338

 

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت در قرآن – قسمت ۴۶ – آیه ۳۳ سوره اسرا , مهدویت (عج) , 33 اسرا ،آیه 33 ،آیه 33 اسرا، اسرا ،اطیب البیان فی تفسیر القرآن ،امام زمان ،انتظار ،انتظار فرج ،تفسیر، تفسیر روان جاوید ،تفسیر شریف لاهیجی ،تفسیر عیاشی ،تفسیر قرآن ،تفسیر نور، تفیسر اثنی عشری، سوره اسرا ،صاحب الزمان ،صاحب زمان، ظهور، فرج امام زمان ،قرآن ،قرآن کریم، قرآن مجید ،قسمت 46 ،مهدویت در قرآن ،مهدی در قرآن ,
تاریخ :
بازدید : 52
نویسنده : H O S S E I N I

تقسیم سهام بر اساس واقع | آسان‌ترین حق برادر مؤمن بر برادرش چیست؟

در اسلام تأمیناتی هست که از طرق مختلف و برنامه‌های متنوع، این موضوع عملی می‌شود و این برنامه‌ها از وجدان و ضمیر و عقاید شروع می‌شود، تا به عالَم عمل و تا سرحد ایثار پیش می‌رود.

تقسیم سهام بر اساس واقع

 
راجع به عدل و قسط به ‌معنای تعیین و تقسیم سهام، بر اساس واقعی هر کس، توضیح داده می‌شود که هر کس از مواهب مادّی و معنوی به میزان احتیاج و نیازمندی خود سهم دارد؛ مثل خوراک، پوشاک، همسر، خانه، پزشک، دارو، وسیله سواری، تفریحات سالم، مدرسه و تعلیم‌و‌تربیت صحیح و چیزهایی ازاین‌قبیل؛ این مواهب و مواد باید در اختیار همه باشد و امکاناتی باشد که هرفردی اگر می‌تواند شخصاً با شغل و عمل و نقشی که در جامعه دارد، آن را تهیه نماید و الاّ هم دیگران و هم حکومت وظیفه دارند که این امور را در اختیار اشخاصی که شغل و عوایدشان وافی نیست، قرار دهند.

 



:: موضوعات مرتبط: -------------------موضوعات مختلف------------------- , مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: تقسیم سهام بر اساس واقع | آسان‌ترین حق برادر مؤمن بر برادرش چیست؟ , مهدویت (عج) ,
تاریخ :
بازدید : 48
نویسنده : H O S S E I N I

نیروی جوانی پایدار| چرا امام زمان(ع) پیر نمی‌شود؟

عکس پروفایل زنده ام به عشق صاحب الزمان
یکی از خصوصیّات و اوصاف امام عصر‌(ع) این است که به مرور روزگار، پیری و کهولت در آن حضرت ظاهر نشود و باید هم این‌طور باشد؛ زیرا با سنّ زیاد اگر کهولت‌آور و پیری‌زا باشد آن حضرت نخواهد توانست مصدر آن‌همه اصلاحات و اقدامات و فعالیّت‌های بزرگ اصلاحی گردد.

بخش سوّم؛ پیرامون طول عمر حضرت ولی عصر(ع)| ۵

 



:: موضوعات مرتبط: مهدویت (عج) , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت (عج) ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آپلود عکس" />
علاقمندیها: برنامه نویسی کامپیوتر، مطالعه اخبار موسیقی، سفر، مطالعه مقالات تخصصی، مطالعه وبلاگها و ... با مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم برای بهتر باز شدن وبلاگ استفاده کنید:) اين سايت حاصل تلاش شبانه روزي سيد محمد جواد حسيني مي‌باشد که بدون وابستگي مادي و معنوي به هيچ سازمان و نهاد و حزب و گروه سياسي فعاليت خود را ابتدا بر اساس قانون الهي و سپس قانون اساسي ايران بنا نهاده است. کليه هزينه‌هاي اين سايت با هزينه شخصي پرداخت مي‌شود که اميدوارم از اين پس از طريق فروشگاه سايت و تبليغات تامين شود و همواره سعي مي‌کنم تا مطالب آموزشي جديد و خواندني را براي شما به ارمغان بياورم.

سایت خوبه؟؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 906
بازدید کل : 4924
تعداد مطالب : 5367
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

تماس با من تلگرام تماس با من در اینستاگرام

بازديد امروز: 69

بازديد ديروز: 16

بازديد هفته: 85

بازديد کل: 906

تعداد مطالب: 5367

گوگل امروز : 7

گوگل ديروز: 2

بازديد ماه: 906

آي پي ديروز : 5

آي پي امروز: 5

بازديد سال: 4924

RSS

Powered By
loxblog.Com